Adult

Resepi kuih kaswi azie kitchen - Kuih Kaswi Mabeless









Kesimpulannya kuih ini memang sedap dan kalau kat tempat saya ala ala kuih kosui atau ada bau macam tepung hijau dalam kuih lompat tikam.









Dulu saya ingatkan resepi kuih kaswi dan kuih kasui berbeza , tapi rupanya sama.

Rasa manis gula melaka dan lemak sangat sedap tambahan pula ia dimakan bersama kelapa parut muda.



Kami nak kongsikan resepi kuih kaswi atau kuih kasui ini daripada Puan Ija Honey.

Kuih Kaswi pandan antara kuih yang tidak asing kepada penggemar kuih tradisi.




Discover kuih kasui sukatan cawan 's popular videos


Masak kesemua bahan-bahan A dan tapis.





Biarkan kuih betul sejuk sebelum dipotong dan sebelum makan, gaulkan dengan kelapa parut yang ditambah sedikit garam.




Resepi Kuih Kaswi


Sedikit pewarna hijau jika perlu.


Description: Cuma perbezaannya ialah kuih lompang menggunakan tepung beras dan tepung ubi manakala kuih kasui menggunakan tepung gandum dan tepung ubi.

Sexy:
Funny:
Views: 4750 Date: 03.06.2022 Favorited: 136 favorites
Category: DEFAULT

Hot Categories

    ❸-10-10}
  • DEFAULT
  • {/RANDCONTEXT}
    ❸-10-10}
  • DEFAULT
  • {/RANDCONTEXT}

Latest Comments

    +206reps
    Hari itu, saya membuat kuih kaswi dengan menggunakan acuan Kuih Lompang, maka jadilah ia Kuih Lompang dan juga dengan menggunakan acuan loyang untuk menjadikannya Kuih Kaswi. Hahaha satu adunan boleh jadi macam macam kuih ya. Alaaa saja saja jer seronok nak pelbagaikan nama kuih ni dengan menggunakan resepi yang sama.
    By: a_true_scrub|||https://www.facebook.com/kimberleyscrubart/|||https://twitter.com/TheScrubs|||https://www.youtube.com/watch?v=xu-4zzk27GQ
    +142reps
    Telah lama saya dok menelek nelek resepi kuih tradisional kkida ni yang dia pelajari dari Bonda Mertua. Kkida panggil kuih ini sebagai Kuih Talam Pandan tapi saya lebih suka memanggilnya sebagai Kuih Kaswi Pandan kerana rasanya memang seperti rasa Kuih Kaswi dan kedua, bila sebut Kuih Talam Pandan menyebabkan saya terkeliru dengan Kuih Talam Pandan yang mempunyai lapisan hijau dan putih di SINI.
    By: charlie_murphey|||https://www.facebook.com/charlie.murphey.798|||https://twitter.com/CharlieMurphey|||https://www.youtube.com/watch?v=0pWOXxEMrF8
    +304reps
    Haaa yang ni Kuih Kaswi Keladi versi Lara. Kenapa pulak Lara? Ya lah, baca resepi dah betul tapi tak berhati hati. Bila dah siap dimasak atas dapur dan dah dimarblekan, tinggal nak dimasukkan dalam pengukus, baru terperasan, tertonggok 2 kotak santan yang masih tersenyum melihat saya yang sedang ternganga mulut.
    By: Chilly_Chilli|||https://www.facebook.com/chilli.chilly.7|||https://twitter.com/chilli_k|||https://www.youtube.com/watch?v=Wz0WJIYI6Xk
    +215reps
    Ada beberapa resepi yang dikongsikan oleh Kak Lok. Antaranya ialah Kuih Bakar, Kuih Seri Muka, Kuih Talam Suji dan Kuih Kaswi. Hari ini, saya ingin kongsikan gambar Kuih Bakar yang saya namakan Kuih Bakar Istimewa Azie Kitchen. Hmm pasti ada yang tertanya tanya, mana resepinya? Haaa kena sabar
    By: Bookslap|||https://www.facebook.com/BookSlap|||https://twitter.com/book_slap|||https://bookslap.com/
    +38reps
    Resepi Kuih Kaswi Istimewa Azie Kitchen Yang Sedap. Kuih Kaswi Istimewa: Sumber Azie Kitchen. Bahan bahan: 2 cawan tepung gandum. 1 cawan tepung ubi.
    By: 14travis|||https://www.facebook.com/14travis|||https://twitter.com/14travis|||https://www.pinterest.de/14travis/
media.punditarena.com - 2022
DISCLAIMER: All models on www.xxxcrowlimg.com adult site are 18 years or older. media.punditarena.com has a zero-tolerance policy against ILLEGAL pornography. All galleries and links are provided by 3rd parties. We have no control over the content of these pages. We take no responsibility for the content on any website which we link to, please use your own discretion while surfing the porn links.
Contact us | Privacy Policy | 18 USC 2257 | DMCA