Adult

Kerabu pauh ikan rebus kelantan - Resepi 5 Jenis Kerabu Kelantan Yang Sedap Untuk Juadah Berbuka Puasa













Kalau anda berkunjung ke Kota Bharu.

Hati - hati dengan getah jantung pisang.



Kalau ikut orang-orang tua di sini, kuih buah tanjung ini dahulunya terkenal sebagai hidangan manisan santapan orang kerabat di Negeri Kelantan dan orang berada.



Tahap pedas bergantung dan masam pun ikut lidah masing-masing.


Cara Masak Sambal Ikan Pauh Kelantan Yang Super Duper Sedap, Cukup Lengkap Rasanya






Alihkan masuk dalam bekas, kemudian masukkan kerisik, garam dan gula secukup rasa dan gaul rata 6.





Satu hidangan kalau boleh kena ada untuk dimakan dengan nasi.


Description: Another famous breakfast spot in Kota Bharu, this spacious restaurant has plenty of tables and chairs if you prefer to dine-in than ordering a takeaway.

Sexy:
Funny:
Views: 6720 Date: 21.12.2022 Favorited: 10 favorites
Category: DEFAULT

User Comments 3

Post a comment

Sebenarnya ianya adalah nasi putih yang dimakan dengan aneka lauk pauk gulai seperti gulai ayam kampung, gulai ikan aya ikan tongkolgulai itik serati, gulai ikan masin dan sebagainya.
Goreng tanpa minyak diatas kuali sehingga menjadi sedikit garing untuk tahan lama dan tidak mudah basi.
Kebiasaanya kalau di pasar-pasar, anda dapat melihat penjual kuih ini mempunyai beberapa biji kuali di atas meja gerainya bagi memudahkan mereka untuk menggoreng Kuih Topi sekiranya ada yang nak membeli.

Hot Categories

    โธ-10-10}
  • DEFAULT
  • {/RANDCONTEXT}
    โธ-10-10}
  • DEFAULT
  • {/RANDCONTEXT}

Latest Comments

    +137reps
    Resipi sedap dan mudah untuk Sambal Pauh Ikan Rebus #MaratonRaya #Ikan. Resepi Sambal Pauh Ikan Rebus ini saya dapat dari mertua saya dari Kelantan. Rasa masam, masin dan pedas sangat sedap dimakan bersama nasi putih.
    By: CaraDeBatata|||https://www.facebook.com/Carol-Biscuit-Arts-498772383635728/posts|||https://twitter.com/CaraDeBatata_|||https://www.youtube.com/watch?v=BR2TNiZnzZQ
    +327reps
    Aku suka betul makan ni dengan nasi panas. Kalau orang Kelantan panggil sambal pauh tapi tempat lain mungkin panggil kerabu mangga atau sambal pauh ikan rebus. Aku tak pasti tapi yang aku jumpa orang Kelantan je selalu buat ni. Tempat lain campur kerisik la apa lagi. Tapi kalau yang tu aku panggil kerabu. hehehe. Resipi Sambal Pauh Klate
    By: edgy5ever|||https://www.facebook.com/thegreenspotaz/posts/2457060264544113|||https://twitter.com/Mekkkkah/status/1050404580058718208|||https://www.youtube.com/watch?v=_IEoQ4YoGIg
    +284reps
    Resepi Sambal Ikan Putik Pauh Kelantan Simple Dan Sedap. Bahan - Bahan. 3 ekor ikan selayang. 4 biji lada burung ( kalau nak lagi pedas tambah lagi ikut citarasa masing-masing ) 2 biji mangga. Garam dan gula secukup rasa. Cara - Cara. 1. Mangga muda dibuang kulit dan dicincang halus.
    By: dumbgringo|||https://www.facebook.com/DumbGringo|||https://twitter.com/bechererer12|||https://www.reddit.com/r/worldnews/comments/82dglb/the_eu_proposes_retaliatory_tariffs_of_25_against/
    +76reps
    Saya memang suka makan kerabu Kelantan. Tak kiralah kerabu kulat Gelam, kerabu terung, kerabu timun, kerabu Bekko atau apa apa jer. Kalau kerabu Kelantan, bahan utama yang mesti ada ialah isi ikan rebus. Sambil menulis, sambil menelan air liur. Aduhaai bestnyer kalaulah semangkuk kerabu kulat gelam ni ada di hadapan saya sekarang.
    By: anarchycherry|||https://www.facebook.com/AnarchyArt-225969564477535/|||https://twitter.com/maimaru513/media|||https://www.moddb.com/members/scantykneesocks
    +92reps
    Angkat dan ketepikan. 2. Menggunakan kuali lain, panaskan sedikit minyak, kemudian tumis bahan kisar hingga wangi dan pecah minyak. 3. Masukkan air asam dan perasakan dengan garam, gula dan perasa secukup rasa. 4. Apabila kuah agak garing masukkan hirisan bawang Holland bersama paru. 5. Gaul rata kemudian tutup api.
    By: CastleNation|||https://www.facebook.com/Castlenation|||https://twitter.com/CastleNation|||https://www.reddit.com/user/CastleNation
media.punditarena.com - 2022
DISCLAIMER: All models on www.xxxcrowlimg.com adult site are 18 years or older. media.punditarena.com has a zero-tolerance policy against ILLEGAL pornography. All galleries and links are provided by 3rd parties. We have no control over the content of these pages. We take no responsibility for the content on any website which we link to, please use your own discretion while surfing the porn links.
Contact us | Privacy Policy | 18 USC 2257 | DMCA