Adult

Cara goreng ikan bilis rangup - Resepi Sambal Bilis Rangup


6 Cara Goreng Ikan Bilis Supaya Rangup & Sedap





7 Petua Ikan Bilis Goreng Yang Lebih Rangup, Tahan Lama & Tak Liat


Selepas basuh etrus keringkan.

JANGAN SIRA ATAS API Kalau yang nak buat sambal, jangan ada api masa masukkan ikan bilis yang telah digoreng.



Kau boleh ikut cara aku atau kalau kau nak ikan bilis lebih rangup elok asingkan waktu buat kuah asam tu.



Cara Dapatkan Ikan Goreng Juicy Rangup di Luar dan Lembap di Dalam Sebenarnya, permukaan ikan yang telah rangup itu tadi akan menjadi selaput yang menghalang air yang terdapat dalam ikan dari terus meruap seterusnya dapat kekalkan kelembapan dalam isi ikan.


7 Cara Nak Dapatkan Ikan Bilis Goreng Yang Lebih Rangup, Tahan Lama & Tak Liat


Kacang Botak antara snek kudapan di hari raya yang paling disukai ramai.


Cara Masak Ikan Bilis Goreng Yang Sedap, Rangup & Tahan Lama.


Kalau ianya digoreng sempurna dan dibakar hingga cukup garing, biasanya boleh bertahan lama hingga enam bulan! Begitu juga halnya dalam kes ikan bilis ni.

Ia bagi mengelakkan ikan bilis menjadi berminyak sewaktu disimpan.





Tapi, tahukah anda hasil gorengan ikan itu berkait dengan kawalan suhu ketika anda menggorengnya? Panaskan kuali tanpa minyak, goreng sikit atau sangai sekejap je.





Apabila ikan digoreng melekat pada kuali adalah disebabkan kerana permukaan ikan yang basah serta telah bersentuhan dengan permukaan kuali.




Description: Makan begitu saja pun sedap, rangup macam keropok.

Sexy:
Funny:
Views: 497 Date: 06.07.2022 Favorited: 127 favorites
Category: DEFAULT

User Comments 3

Post a comment

Terima kaish kepada Puan Noraslinda Md Radzhi di atas resepi ikan bilis goreng rangup cili kering ni.
Rasa mengikut selera Tutup api dan biarkan sejuk sedikit sebelum digaul dengan ikan bilis.

Hot Categories

    โธ-10-10}
  • DEFAULT
  • {/RANDCONTEXT}
    โธ-10-10}
  • DEFAULT
  • {/RANDCONTEXT}

Latest Comments

    +140reps
    kumpulanjurnal.download
    By: Domcess|||https://www.facebook.com/DomCess-Memes-104416394435299/|||https://twitter.com/Yyanabobby/status/1171389498287984640|||https://www.youtube.com/watch?v=n2ntYRI5aX0
    +16reps
    Kadangkala daun pandan dimasukkan semasa nasi lemak dimasak bagi menambahkan aromanya. Kaum melayu makan nasi lemak dengan telur kukus,timun,ikan bilis goreng dan sambal.Tetapi kini pelbagai hidangan disajikan bersama nasi lemak seperti ayam,daging,sotong,udang,limpa dan hati lembu. LEMANG
    By: cboogie|||https://www.facebook.com/LFR06|||https://twitter.com/chriskokid95|||https://www.youtube.com/watch?v=2l8pp2jQH-4
    +15reps
    Kadangkala daun pandan dimasukkan semasa nasi lemak dimasak bagi menambahkan aromanya. Kaum melayu makan nasi lemak dengan telur kukus,timun,ikan bilis goreng dan sambal.Tetapi kini pelbagai hidangan disajikan bersama nasi lemak seperti ayam,daging,sotong,udang,limpa dan hati lembu. LEMANG
    By: caprigold|||https://www.facebook.com/CapriGold.Eyewear/|||https://twitter.com/CapriGold_eye|||https://www.youtube.com/watch?v=oxgBvxcwoGw
    +145reps
    By: careersnatcher|||https://www.facebook.com/careersnatcher|||https://twitter.com/geotagr/|||http://www.careersnatcher.com/
    +120reps
    By: Alice-Rabbithole|||https://www.facebook.com/alice.rabbithole.33|||https://twitter.com/AliceHutton3|||https://www.reddit.com/user/Alice-Rabbithole/
media.punditarena.com - 2022
DISCLAIMER: All models on www.xxxcrowlimg.com adult site are 18 years or older. media.punditarena.com has a zero-tolerance policy against ILLEGAL pornography. All galleries and links are provided by 3rd parties. We have no control over the content of these pages. We take no responsibility for the content on any website which we link to, please use your own discretion while surfing the porn links.
Contact us | Privacy Policy | 18 USC 2257 | DMCA