Adult

Resepi lempuk durian - Resepi Lempuk @ Gula Durian







Nanti waktu lain dah susah pulak nak jumpa durian kan? Kalau kita bermain ketempat lain pasti ada dodol durian, kalau di palembang dan Bengkulu, atau wilayah sumatera selatan umumnya mengenal lempok durian ini.

Gunalah bahan yang lebih segar dari TFVM yang telah menyajikan pelbagai produk untuk uols sejak 1957 melalui 36 cawangan seluruh Malaysia.



Walaupun makan masa yang lama tapi dapur kita tak bersepah dan tak perlu penat mengacau,kalau masak dapur biasa ni kita tak boleh nak tinggal,nanti hangit pulak..





Menu Oriental: NabOriental 6.



Mungkin ada orang guna cara lain, terpulanglah nak ikut yang mana.



Menu Western: NabWestern 4.





Takut ada meninggalkan kesan bau durian yang kuat.


CARA MEMBUAT LEMPOK DURIAN OLEH



Description: Jadi, elok juga mak-mak buat lempuk ini untuk anak-anak rasa dan kenal.

Sexy:
Funny:
Views: 2222 Date: 12.05.2022 Favorited: 30 favorites
Category: DEFAULT

User Comments 3

Post a comment

Hot Categories

    ❸-10-10}
  • DEFAULT
  • {/RANDCONTEXT}
    ❸-10-10}
  • DEFAULT
  • {/RANDCONTEXT}

Latest Comments

    +173reps
    CARA MEMBUAT LEMPOK DURIAN : siapkan semua bahan dengan baik dan lengkap lalu ambil durian yang sudah matang kemudian belah durian tersebuh lalu ambil isinya setelah itu lepaskan atau pisahkan daging buahh durian dari bijinya ambil 1/2 kg gula pasir untuk takaran buah durian 2 kg dan tambahkan 1 sendok teh garam
    By: CarsAndCars_ca|||https://www.facebook.com/carsandcars.ca|||https://twitter.com/carsandcars_ca/status/990438447675457536|||https://www.youtube.com/watch?v=VzDvSWlwRcU
    +334reps
    15 biji durian – ambil isinya sahaja Gula secukup rasa – agak2 ikut manis yg kita nak CARA MEMASAK: IKLAN masukkan kedua2 bhn kedalam kuali dan kacau dgn api perlahan sentiasa kacau ye, kalau tak nnt dia hangit kat bahagian bawah tu kacau hingga durian dah bertukar warna kecoklatan dan likat, maknanya berat bila dikacau
    By: doylier|||https://es-es.facebook.com/public/Osi-Doyle|||https://twitter.com/doylier|||https://www.reddit.com/user/doylier
    +196reps
    4-5 kg durian masak, ambil dagingnya 1 kg gula Pasir 1-2 sdt garam CARA MEMBUAT LEMPOK DURIAN : Campur gula dan garam dengan daging buah durian. Panaskan wajan/ kuali besar, masukkan daging durian. Masak di atas api sedang, aduk-aduk hingga mendidih serta garam dan gula larut merata. Aduk terus hingga tidak lengket dan berwarna coklat pekat.
    By: AlexKucera|||https://www.facebook.com/alexkuceraacnshopeu-205657609790908/|||https://twitter.com/AlexKucera1|||https://github.com/AlexKucera
    +130reps
    1 kg durian 400-500 gram gula (terpulang pada tahap kemanisan yang diingini). Cara membuat: IKLAN Asingkan isi daripada bijinya. Letak di dalam satu periuk. Masukkan gula. Masak di atas api. Kacau isi durian tu sampai pekat, kental dan bertukar menjadi hitam. Lagi lama lagi elok. Api sederhana jangan terlampau kuat.
    By: chas11man|||https://www.facebook.com/chas11man|||https://twitter.com/chas11man|||https://www.last.fm/user/chas11man
    +65reps
    πŸ‘‰πŸ‘‰πŸ»Alihkan lempuk atas plastik putih bila dah siap dan uli lempuk macam adunan doh buat masa lempuk masih panas bentuk macam ais krim malaysia sejukkan πŸ‘‰πŸ‘‰πŸ»Kacau sampai lempuk boleh bergolek dalam kuali (jangka masa nak kacau 2 jam atau lebih bergantung kepada jenis isi durian yang digunakan)
    By: Clara_Clayton|||https://www.facebook.com/public/Clara-Clayton|||https://twitter.com/agoslalala|||https://www.youtube.com/watch?v=z9pX05K3oBw
media.punditarena.com - 2022
DISCLAIMER: All models on www.xxxcrowlimg.com adult site are 18 years or older. media.punditarena.com has a zero-tolerance policy against ILLEGAL pornography. All galleries and links are provided by 3rd parties. We have no control over the content of these pages. We take no responsibility for the content on any website which we link to, please use your own discretion while surfing the porn links.
Contact us | Privacy Policy | 18 USC 2257 | DMCA