Adult

Kerepek biji durian - Resepi Kerepek Biji Durian Yang Rare Dan Sedap. Boleh Buat Kudap






Kerepek Biji Durian. Resipi Unik & β€˜Rare’ Tapi Sangat Sedap




Bijinya tu boleh dijadikan.



Hasil lebih kurang 20 biji durian tu dapatlah dalam 1 mangkuk bekas taufu fa tu.






Jangan Dibuang Biji Durian Selepas Makan, Boleh Dibuat Kerepek Rangup!





Lepas Makan Durian, Bijinya Jangan Dibuang. Buatkan Kerepek Yang Sedap Berlemak Seperti Ni!



Description: Diagram Alir Pembuatan Keripik Biji Durian Formulasi Bahan-Bahan Dalam Pembuatan keripik Biji Durian Bahan baku utama yang digunakan dalam pembuatan keripik biji durian adalah biji durian yang masih baik dan segar.

Sexy:
Funny:
Views: 4871 Date: 22.05.2022 Favorited: 31 favorites
Category: DEFAULT

User Comments 3

Post a comment

Seperti halnya keripik yang ada di pasaran, keripik biji durian dibuat dengan mengiris-iris biji buah durian dan menggorengnya sampai kering dengan alat penggoreng hampa udara vacuum frying Santoso, 1998.
Hasil-hasil pertanian sayuran dan buah mempunyai sifat khas, yaitu bersifat musiman pada umumnya dan mudah rusak bila tidak dikelola dengan baik.

Hot Categories

    ❸-10-10}
  • DEFAULT
  • {/RANDCONTEXT}
    ❸-10-10}
  • DEFAULT
  • {/RANDCONTEXT}

Latest Comments

    +373reps
    1. RENDAM. Kalau nak buat kerepek, biji durian seelok-eloknya direndam semalaman supaya senang nak buang bahagian buah dan sedikit kulit yang masih melekat pada biji durian. 2. KERINGKAN. Selepas dibersihkan, jemurkan biji durian tadi supaya kering sedikit. Jika tidak, biji durian ini akan berlendir seterusnya menyukarkan proses menyagat nanti.
    By: Boiler_J|||https://www.facebook.com/BoilerJ.P/|||https://twitter.com/Boilerjad|||https://www.youtube.com/watch?v=B-UUiDbUEvQ
    +240reps
    1. RENDAM. Kalau nak buat kerepek, biji durian seelok-eloknya direndam semalaman supaya senang nak buang bahagian buah dan sedikit kulit yang masih melekat pada biji durian. 2. KERINGKAN. Selepas dibersihkan, jemurkan biji durian tadi supaya kering sedikit. Jika tidak, biji durian ini akan berlendir seterusnya menyukarkan proses menyagat nanti.
    By: Big-Hig|||https://www.facebook.com/BigHig519/|||https://twitter.com/Big1Hig|||https://www.reddit.com/user/Big-Hig
    +204reps
    Cara penyediaan: Pertama sekali, kalau nak buat kerepek, biji durian seelok-eloknya direndam semalaman supaya senang nak buang bahagian buah dan sedikit kulit yang masih melekat pada biji durian. Selepas dibersihkan, jemurkan biji durian tadi supaya kering sedikit. Jika tidak, biji durian ini akan berlendir seterusnya menyukarkan proses untuk.
    By: EddieNES|||https://en-gb.facebook.com/public/Eddy-Edrees|||https://twitter.com/EddieNES|||https://www.instagram.com/eddienes/
    +399reps
    Nak buat kerepek biji durian ni kena rendam biji tu semalam dulu. Barulah mudah nak sagat. Rasa kerepek ni sedap, rangup dan lemak-lemak gitu. Agak lama sikit masa nak goreng. Kalau dah rasa ringan tu maksudnya kerepek dah masak. Mesti ada yang terkejut bila dapat tahu biji durian ni boleh buat kerepek kan. Bukan biji nangka je tau boleh buat.
    By: essi_natalia|||https://en-gb.facebook.com/public/Natalia-Essi|||https://twitter.com/EssiMetsane|||https://www.youtube.com/channel/UChws2BXHJHCJUCq_EM2tk0Q
    +44reps
    Jom sediakan kerepek biji durian ini dengan cara yang dikongsikan oleh Puan Rozana Hashim AsSalihin, ujarnya β€œMakan durian, biji jangan buang! Boleh buat kudap-kudap hilang boring dan stress. Raya Haji pun tak kemana, Eloklah buat kerepek ni. Senang dan mudah.” KEREPEK BIJI DURIAN. Cara buat :
    By: bettysontheroad|||https://www.facebook.com/pages/Foodtruck-Station-Mazaryk/197954390565761|||https://twitter.com/bettysonther0ad|||http://bettysontheroad.com/
media.punditarena.com - 2022
DISCLAIMER: All models on www.xxxcrowlimg.com adult site are 18 years or older. media.punditarena.com has a zero-tolerance policy against ILLEGAL pornography. All galleries and links are provided by 3rd parties. We have no control over the content of these pages. We take no responsibility for the content on any website which we link to, please use your own discretion while surfing the porn links.
Contact us | Privacy Policy | 18 USC 2257 | DMCA