Adult

Daging goreng kunyit simple - Daging Goreng Kunyit Kelantan Style



Bismillah…Cara masak daging goreng kunyit ini sangatlah mudah.

Cubalah tips ni dan tengok perbezaannya ok! RESEPI DAGING GORENG KUNYIT Memandangkan kedai makan pun tak buka waktu malam, apa kata kita cuba je resepi ni dirumah.









Masak sendiri lagi puas hati! Orang dulu-dulu kata nak masak daging ni kena rebus dulu.



Rasa manis-manis bawang memang sedap.



Bahan yang digunakan pun tidak lah renyah.



Tak perlu letak minyak masak sampai daging empuk.






Daging Goreng Kunyit





Resepi Daging Goreng Kunyit Simple dan Sedap


Save more by buying the meal planner series! Kemudian masukkan daging, halia, bawang putih dan kunyit hidup yang ditumbuk ke dalam kuali dalam dan masukkan sedikit air sehingga paras daging.

Check out the full listing at.





A dish combining turmeric, cumin and coriander to awaken you taste buds.


Description: Halia ni buat sedap ni.

Sexy:
Funny:
Views: 4110 Date: 09.01.2023 Favorited: 69 favorites
Category: DEFAULT

Hot Categories

    ❸-10-10}
  • DEFAULT
  • {/RANDCONTEXT}
    ❸-10-10}
  • DEFAULT
  • {/RANDCONTEXT}

Latest Comments

    +21reps
    Lepas dah hiris nipis, goreng daging tu tanpa minyak. Biar air daging tu keluar dan kering. Lepas tu angkat. 4. Lumur Kunyit & Garam Kemudian barulah kita lumur daging dengan kunyit dan garam. Korang boleh tengok hasil daging yang dah digoreng tanpa minyak macam dalam gambar di atas tadi. Nampak kering macam daging yang direbus, kan? 5.
    By: ckenyon|||https://www.facebook.com/Ckenyondiy/|||https://twitter.com/ckenyon_17|||https://www.youtube.com/user/NicoleCKenyon
    +153reps
    Cara Membuat Resepi Daging Goreng Kunyit 1. Daging rebus dan tos. Lumur kunyit serbuk, garam dan ajinomoto – perap sekejab 2. Goreng daging dengan minyak sikit 3. Bila agak kering, masuk bawang besar, bawang putih n asam keping. Sampai layu jek. 4. Masuk kacang dan cili. 5. Siap masakan daging goreng kunyit.
    By: BasicMe|||https://www.facebook.com/basicmekr/|||https://twitter.com/BasicNamu|||https://www.youtube.com/channel/UCd8URrllJquO2jrKhmhYCig/videos
    +167reps
    1 @ 2sdb serbuk kunyit Garam dan gula secukup rasa Sedikit minyak Cara cara Masukkan terus daging ke dalam kuali bersama serbuk kunyit. Tak perlu letak minyak. Kacau sebati dan masak sampai daging empuk. Kalau tak empuk lagi boleh tambah air panas. Masak sampai air dah betul betul kering Kemudian masukkan minyak. Dalam 3/4 sdb besar macam tu.
    By: feeegs|||https://www.facebook.com/FEEEGS-Foundation-for-Empowerment-Enrichment-of-Education-in-Govt-Schools-259436554458238/|||https://twitter.com/gosto_assim|||https://www.youtube.com/watch?v=vauAqVvgO6I
    +270reps
    About Press Copyright Contact us Creators Advertise Developers Terms Privacy Policy & Safety How YouTube works Test new features Press Copyright Contact us Creators.
    By: DaveySea|||https://en-gb.facebook.com/davey.sea.3|||https://twitter.com/Daveysea|||https://www.reddit.com/user/DaveySea
    +193reps
    Setiap tahun, selepas menyembelih dan menyiang daging untuk ibadah korban, seperti tradisi kami akan mengambil sedikit daging, hati dan limpa untuk digoreng. Jadi sebaik selesai sahaja urusan menyiang daging, kami semua makan nasi secara beramai ramai dengan berlaukkan daging goreng garam kunyit yang sangat sedap.
    By: archenemyfan|||https://www.facebook.com/recordclockshop/posts|||https://twitter.com/ArchEnemyFan67|||https://www.youtube.com/watch?v=v7fceSWMUSE
media.punditarena.com - 2022
DISCLAIMER: All models on www.xxxcrowlimg.com adult site are 18 years or older. media.punditarena.com has a zero-tolerance policy against ILLEGAL pornography. All galleries and links are provided by 3rd parties. We have no control over the content of these pages. We take no responsibility for the content on any website which we link to, please use your own discretion while surfing the porn links.
Contact us | Privacy Policy | 18 USC 2257 | DMCA