Adult

Jeruk petai tahan lama - Dari Lensa Cik Ayu: Cara Simpan Petai Supaya Tahan Lama dan Kekal Segar



Petai ni bila rendam dengan air die akan jadi kembang sikit n saiz die akan jadi lebih besar dari asal...



Ini belum boleh makan lagi ye.

Harga petai yang mahal menjadikan ulam ini amat berharga.







Saya percaya semua rumah ada mesin penapis air.


Cara Buat Jeruk Petai, Sedap, Ranggup & Tahan Lama


Letak luar suhu bilik pun ok.



Jadi sempena musim petai ni apa kata anda cuba hasilkan sendiri Jeruk untuk stok di rumah.









Kiranya 1 papan jatuh harga rm 0.

Tutup bekas dan biarkan selama 3 hari.


Description: Mata petai pula potong 1,2,3 untuk setiap keping.

Sexy:
Funny:
Views: 7615 Date: 22.05.2022 Favorited: 166 favorites
Category: DEFAULT

Hot Categories

    โธ-10-10}
  • DEFAULT
  • {/RANDCONTEXT}
    โธ-10-10}
  • DEFAULT
  • {/RANDCONTEXT}

Latest Comments

    +175reps
    Tidak dinafikan ulam-ulaman kampung sememangnya sedap dan memiliki khasiat yang bagus untuk kesihatan dalaman tubuh manusia. Petai jeruk antara ulam yang sedap dan merupakan satu makanan yang agak mahal kalau mahu beli diluar. Jadi, mari kami kongsikan cara buat petai jeruk yang mudah dan ranggup tahan lama.
    By: dirtymack|||https://www.facebook.com/dirtymackmfg|||https://twitter.com/dirtymack|||https://www.youtube.com/watch?v=aiors8EJ8cQ
    +132reps
    Petai jeruk antara ulam yang Cara Buat Jeruk Petai, Sedap, Ranggup & Tahan Lama. 14/09/2021 Posted by Rumah IBS dot com; 14 Sep
    By: AlbertaAdventures|||https://www.facebook.com/albertaadventures/|||https://twitter.com/Alberta_Fun|||https://www.instagram.com/albertaadventures/
    +146reps
    Nampak macam mudah tapi banyak langka-langkahnya. Cara-caranya: IKLAN 1. Bersihkan petai. 2. Didihkan air dan apabila mendidih, masukkan petai dan rebus. 3. Apabila kulit petai bertukar warna, angkat dan toskan airnya. 4. Bila tangkai petai suam-suam, terus keluarkan isi petai. Tak perlu tunggu sejuk sebab masa ini ia senang untuk keluarkan isinya.
    By: Gamer_ante|||https://hr-hr.facebook.com/ante.gamer.luetic|||https://twitter.com/Dr1V3rs|||https://www.youtube.com/watch?v=KXnaItVC4zg
    +153reps
    Kemudian sediakan bahan jeruk. Sediakan mangkuk, dan masukkan garam kasar, cuka dan air suam. Bancuhkannya sekata. Petai tadi yang dah siap diasingkan dengan kulit dimasukkan ke dalam balang. Kemudian tuang air bancuhan ke dalamnya penuh hingga paras petai. Masukkan sebiji lada. Kemudian simpan dalam peti ais untuk tahan lama. Dah siap.
    By: AmIBotheringYou|||https://www.facebook.com/AmIBotheringYou|||https://twitter.com/amibotheringyou|||https://www.youtube.com/channel/UCcPKYqMAtgm_M1oVEqv9hmw
    +367reps
    2. rebus sekejap sahaja hingga kulitnya agak lembut Mak aku kata nak tau kulit dah lembut amnil satu & cuba picit supaya isinya keluar Jika masa picit tu senang je isinya keluar kira dah masak la tu .terus tutup api Kata mak aku kalau rebus terlalu lama nanti masa buat jeruk isi petai tu x berapa sedap 3.
    By: galaxyfudge|||https://www.facebook.com/Galaxy-Fudge-534115917051032/|||https://twitter.com/bdekany|||https://www.fiverr.com/galaxyfudge
media.punditarena.com - 2022
DISCLAIMER: All models on www.xxxcrowlimg.com adult site are 18 years or older. media.punditarena.com has a zero-tolerance policy against ILLEGAL pornography. All galleries and links are provided by 3rd parties. We have no control over the content of these pages. We take no responsibility for the content on any website which we link to, please use your own discretion while surfing the porn links.
Contact us | Privacy Policy | 18 USC 2257 | DMCA