Adult

Ikan talang masak apa sedap - 76 resepi ikan talang yang sedap dan mudah oleh komuniti cookpad



Setelah garing, masukkan santan dan air secukupnya.


Cara Buat Acar Ikan Talang Masin Yang Sedap Dan Mudah, Sesuai Untuk Sahur!


Dah siap gulai nanti rasa perlu tambah atau tidak garam sebab ikan talang tu dah masin kan.

















Kalau duduk di mana-mana pelusuk pun, makanan kampung ni mesti jadi kegemaran juga kan.





Untuk melihat video Youtube, sila klik link di bawah.

Haihhh mana nak fikir amal ibadat, mana nak fikir nak masak lagi kan.


Description: Selepas itu masukkan santan, terung, nenas, asam gelugur dan gula.

Sexy:
Funny:
Views: 1760 Date: 30.05.2022 Favorited: 14 favorites
Category: DEFAULT

User Comments 3

Post a comment

Nak tengok versi terdahulu, boleh klik Kali ini saya terajin siket buat video, so korang boleh tengok kat youtube sinun ok.
Dah siap gulai nanti rasa perlu tambah atau tidak garam sebab ikan talang tu dah masin kan.

Hot Categories

    ❸-10-10}
  • DEFAULT
  • {/RANDCONTEXT}
    ❸-10-10}
  • DEFAULT
  • {/RANDCONTEXT}

Latest Comments

    +142reps
    1 sudu teh jintan manis – beli online DI SINI 3 tangkai daun kari CARA MEMASAK : 1.Ikan dipotong ikut saiz yang disukai, rendam dulu hilangkan sikit masinnya. 2.Rebus rempah bersama air. Bila agak rempah sudah masak, baru masukkan ikan tadi. Biarkan masak sekejap. IKLAN 3. Selepas itu masukkan santan, terung, nenas, asam gelugur dan gula.
    By: CHOJEDA|||https://www.facebook.com/Demetrio-Chojeda-Choquehuanca-374288406321307/|||https://twitter.com/VeroChojeD|||https://juliochojeda.com/
    +18reps
    Nampak sangat mudah dan menyelerakan! Resepi Gulai Ikan Talang Masin Tumis Darat Bahan-Bahan Bahan Perlu Kisar 1 1/2 biji bawang besar 3 ulas bawang putih 1 cawan air Bahan Lain 400gm ikan masin (ikan talang, dicuci sampai bersih) 6 sudu besar rempah kari ikan (dibancuh dengan air) 3/4 cawan air asam jawa Air rendaman ikan masin 1 terung pangjang
    By: feyedharkonnen|||https://www.facebook.com/feyedharkonnenwrites/|||https://twitter.com/feyedharkonnen|||https://www.youtube.com/watch?v=BovF_CQBt2Y
    +198reps
    Kadang kala jika tak sempat nak restock bahan masak, masa ni lah keluarkan stok makanan kering hehehe Ikan Talang Masak Asam ni memang sedap tau jika makan dengan nasi panas-panas. Gandingan kuah asam bercili tu dengan ikan masin adalah sangat serasi. Ni Silap-silap bertambah 2-3 pinggan hehehe
    By: garyarms|||https://www.facebook.com/GaryArms11|||https://twitter.com/garyarms88|||https://www.youtube.com/c/garyarms
    +40reps
    1 sudu teh jintan manis 3 tangkai daun kari CARA MEMASAK : 1.Ikan potong2 ikut saiz yang disukai, rendam dulu hilangkan sikit masinnya. 2.Rebus rempah bersama air, agak2 rempah masaklah.Baru masukkan ikan tadi biarkan masak sekejap. . 3.Selepas itu masukkan santan, terung, nenas, asam gelugur dan gula.
    By: adorgu|||https://en-gb.facebook.com/public/Oscar-Lloyd-Torgbe-Adorgu|||https://twitter.com/Adorgu|||https://www.reddit.com/user/adorgu/
    +245reps
    1. Bersihkan ikan talang, ketepikan. 2. Panaskan minyak yang banyak dan masukkan rempah (halba campur), tumis seketika. Masukkan pula bahan kisar serta daun kari. Tumis sehingga wangi. 3. Bancuh rempah kari ikan dengan sedikit sedikit air. Masukkan rempah kari ikan dan tumis sehingga rempahnya agak garing.
    By: CoffeeBlack19|||https://www.facebook.com/OneLegSleeper/photos/pb.92775959070.-2207520000../10157535198884071/|||https://twitter.com/CoffeeBlack19|||https://www.youtube.com/channel/UCHEwBG-hPqK9mIpZQmSiEqA
media.punditarena.com - 2022
DISCLAIMER: All models on www.xxxcrowlimg.com adult site are 18 years or older. media.punditarena.com has a zero-tolerance policy against ILLEGAL pornography. All galleries and links are provided by 3rd parties. We have no control over the content of these pages. We take no responsibility for the content on any website which we link to, please use your own discretion while surfing the porn links.
Contact us | Privacy Policy | 18 USC 2257 | DMCA